‘Heb je niet een paar voorbeelden voor ons?’ Natuurlijk hebben we dat. Snuffel maar eens rond in de verschillende cases die we gedaan hebben.
'We hebben perfecte kandidaten gevonden'
Voogt Pijl Partners: ‘Mensen met een vwo-achtergrond, een master op zak én ervaring in de finance. Vind ze maar eens. Via de reguliere wegen lukte het ons niet om ze te bereiken. Op een vacature kwam te weinig reactie.
Met SIMBA advertising hebben een online strategie opgetuigd. Enerzijds zijn we zelf aan de slag gegaan om organisch zichtbaarder te worden op social media. We zijn gaan bloggen en posten wekelijks nieuwe artikelen.
Daarnaast hebben we een vette campagnefilm opgenomen met drie van onze eigen medewerkers. Ze werden geïnterviewd op een heel natuurlijke manier, zodat het hun eigen verhaal goed uit de verf kwam. Toen de campagne eenmaal live was, zagen we niet alleen het aantal websitebezoekers flink stijgen, we kregen ook perfecte kandidaten. De eerste is inmiddels al begonnen!
Ben jij ook toe aan een nieuwe vorm van werving?
'Ik ben nog steeds onder de indruk van jullie werk'
José Janssen, Boschland accountants en adviseurs: ‘In mijn beleving is het een trucje dat jullie doen, maar zie maar de juiste knoppen in de juiste volgorde in te drukken… Ik ben nog steeds onder de indruk van jullie werk. Jullie lijken wel tovenaars, maar zijn gewoon ontzettend geskillde gasten.
‘Jullie lijken wel tovenaars’
De recruiter die normaal gesproken voor ons zoekt heeft moeite met mensen vinden in deze krappe markt. Dat is logisch, want wie stapt er over op basis van ‘voor een accountantskantoor in de Achterhoek…’? Mensen in de accountancy zijn niet personen die snel en vaak van baan wisselen. Nu halen we zelf deze personen naar onze website en geven ze een beeld van ons bedrijf. Als ze niet meteen overtuigd zijn, dan herinneren ze ons hopelijk op een later moment. We zijn dus ook aan het zaaien voor later.
‘We zijn ook aan het zaaien voor later’
Ik vond de initiële investering echt een hoop geld. Na de eerste campagne hadden we geen geschikte CV’s. Maar jullie hebben ons de handvatten gegeven om ermee door te gaan, waardoor we bij de tweede poging wel een stuk of 3 goede CV’s hebben ontvangen. Tot nu toe is er in Hengelo 1 persoon aangenomen op basis van de social media employer branding.
De totale kosten hebben we er officieel dus nog niet uit, maar omdat de werken bij-pagina’s nu beter zijn ingedeeld, werkt jullie inbreng nog door.
Natuurlijk ook omdat wij een hoop geleerd hebben en de tools hebben om nu zelf veel te doen aan employer branding en online advertising.’